Ach ty barvy...

Ach ty barvy...

Barvy jsou u nás v Proháčkování věčné téma.

Určitě to znáte... je to zelená, modrá nebo tyrkysová? Je to růžová nebo fialová? Fialová, purpurová nebo modrá? Šedomodrá, modrošedá nebo prostě šedá? 

Každý to vidí jinak a ty debaty jsou někdy nekonečné. Každá příze může mít 10 podobných odstínů a my musíme vymyslet názvy barev, abychom je rozlišili. Takovým příkladem je příze Camilla, která je ve 101 odstínech. Názvy probíráme a vymýšlíme společně a často pak odvozujeme od různých rostlin nebo minerálů. Jindy si názvy barev "googlujeme" a nacházíme barvy, o kterých jsme ani nevěděli, že existují. S množstvím barev a odstínů, ve kterých se příze nacházejí, se pomalu stáváme experty na názvy barev. A že to jsou někdy opravdu nezvyklé názvy! 

Větší problém, který nedokážeme ovlivnit, je zobrazování barev na různých počítačích, mobilech a tabletech. Vzhledem k tomu, že jsme eshop a naši zákazníci si vybírají příze téměř výhradně podle fotek, barvy přízí jsou pro nás jednou z hlavních priorit. Některé fotky můžeme využít od našich dodavatelů, jiné si fotíme sami a snažíme se, aby barva na fotce byla identická. Když už si myslíme, že barva na fotce je perfektní, tak se podíváme na počítač jiné značky, na mobily různých značek nebo i na mobily stejné značky s rozlišným označením a zjistíme, že na každém zařízení je barva jiná. To se bohužel týká i fotek od dodavatelů.

Jak je to možné? Tuto vlastnost určují výrobci zařízení (mobilů, počítačů, tabletů), kteří upravují displej tak, aby byly barvy pro zákazníka co nejlákavější a aby nabídli to, co výrobci považují za nejlepší kvalitu obrazu. Tuto informaci čerpáme ze zdroje benq.eu, kde je vše krásně popsané v článku Proč nevypadají barvy na různých zařízeních stejně?

Níže přikládáme fotky, kde můžete vidět rozdíl barev stejných klubíček na mobilu Iphone 12 a notebooku HP.

Pokud tedy hledáte konkrétní odstín a chcete mít jistotu, že je to opravdu ta pravá barva, máte na výběr s několika možností.

1) Pokud jste z okolí Kostelce nad Labem, doporučujeme navštívit naši prodejnu, kde si dané klubíčko můžete prohlédnout a rovnou koupit.

2) V případě, že tuto možnost nemáte, pak zkontaktujte naši zákaznickou podporu. Rádi s Vámi danou barvu zkonzultujeme, případně klubíčka vyfotíme a pošleme na Whatsapp. Může se ovšem stát, že ve vašem telefonu bude klubíčko vypadat zase jinak než v našem telefonu. Proto je lepší konzultace, kdy se Vám pokusíme barvu více přiblížit.

3) Jestliže Vám přijde vaše objednávka a barva není podle Vašich představ, produkty můžete do 14 dnů vrátit nebo vyměnit s nárokem na vrácení peněz i za dopravu zde.

Jak řešíme různé šarže?

Většina přízí má číselné označení, které označuje danou barvu. Toto číselné označení zůstává stejné, ale může se měnit výrobní šarže (LOT). Výrobní šarže označuje konkrétní série kusů, jež byly vyrobeny ze stejného materiálu a při stejném nastavení stroje.

Pokud je jiná šarže, odstín dané barvy se může nepatrně lišit. Když nastane situace, že do jedné objednávky zbývají klubíčka v různých šaržích, tato klubíčka pečlivě porovnáváme. Pokud máme pocit, že vidíme sebemenší rozdíl v barvě, tak Vám voláme, abychom se domluvili na dalším postupu. Bez vašeho souhlasu klubíčka neodešleme. Ale také jsme jenom lidi a výjimečně se může stát, že nám to unikne.

 Aby toho všeho nebylo málo, tak prodáváme vícebarevná klubíčka.

Takovým příkladem je Tulip Color nebo Elen Baby Batik, ale týká se to všech vícebarevných klubíček. Tato klubíčka můžou na první pohled vypadat, že jsou jiná i přes to, že je to stejná šarže (např. jedno klubíčko může být nahoře tmavě hnědé a druhé světle hnědé). Je to dáno právě tím, že obsahují více barev a návin každého klubíčka může začínat jinou barvou. Vždy je potřeba nahlédnout "dovnitř" klubíček, kde najdete všechny barvy a pravděpodobně zjistíte, že barvy odpovídají.

 

V každém případě budeme rádi, když se na nás obrátíte, ať už potřebujete poradit nebo vyřešit problém. Vždy nás zajímá Váš názor!

 

Příklady zobrazování barev na různých zařízeních: